کارزار انتخاباتی هریس در یک ماه سه‌برابر بیشتر از ترامپ هزینه کرد

به‌رغم تفاوت هزینه‌های تبلیغاتی، رقابت نامزد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان همچنان بسیار نزدیک‌ است

کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا ـ X/@KamalaHarris

خبرگزاری رویترز،  براساس اسناد مالی منتشرشده از کارزارهای انتخاباتی کامالا هریس و دونالد ترامپ، در گزارشی نوشت که کارزار نماینده دموکرات‌ها در ماه اوت حدود سه برابر بیشتر از رقیبش دونالد ترامپ خرج کرده است.

در این گزارش اشاره شده است که کارزارهای انتخاباتی معاون جو بایدن و رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در حال ورود به آخرین مرحله رقابت فشرده انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایالات متحده است.

کامالا هریس، که در ماه ژوئیه جایگزین جو بایدن شد و کارزار انتخاباتی‌اش را آغاز کرد، از هزینه ۱۷۴ میلیون دلاری در ماه گذشته خبر داد. در همین حال براساس گزارشی که کارزار دونالد ترامپ به کمیسیون انتخابات فدرال ارسال کرده است، ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان هزینه‌های ماه اوت را ۶۱ میلیون دلار گزارش کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که به نظر می‌رسد دموکرات‌ها امیدوارند با صرف مبالغ بیشتر بتوانند به تعداد آرای کامالا هریس بیفزایند و طرفداران بیشتری را با انواع تبلیغات رسانه‌ای به دست بیاورند، کارشناسان می‌گویند چندان نباید به این راهکار امید بست.

در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده نیز دونالد ترامپ به‌رغم جمع‌آوری پول کمتر در قیاس با کارزار دموکرات‌ها، توانست رقیبش هیلاری کلینتون را شکست دهد.

اکنون نیز به‌رغم تفاوت هزینه‌های کارزارهای هریس و ترامپ، رقابت نامزد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان همچنان در بسیاری از نظرسنجی‌ها ازجمله در ایالت‌های سرنوشت‌ساز نزدیک‌ گزارش شده است.

در ماه اوت، هم هریس و هم ترامپ گفتند که بیشتر هزینه‌ کارزارهای انتخاباتی‌شان صرف تبلیغات شده است و برای راهپیمایی‌ها، مسافرت و حقوق کارکنان مبالغ کمتری پرداخت کرده‌اند. کارزار هریس همچنین از اهدای ۷۵ هزار دلار به صندوق وحدت دیترویت خبر داد. صندوق وحدت دیترویت یک سازمان غیرانتفاعی است که برای افزایش مشارکت رای‌دهندگان سیاه‌پوست در میشیگان به‌منزله میدان اصلی نبرد در انتخابات امسال کار می‌کند.

ورود هریس به رقابت انتخابات ۲۰۲۴، تنها چند هفته پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با ترامپ، باعث افزایش کمک‌های مالی به کارزار او شد. کارزار او ماه اوت را با ۲۳۵ میلیون دلار به پایان رساند، یعنی کمی بیش از آنچه در ابتدای ماه داشت. در مقابل، کارزار ترامپ ماه اوت را با ۱۳۵ میلیون دلار به پایان رساند که حدود ۱۷ میلیون دلار کمتر از ابتدای ماه بود.

هریس و ترامپ پیش از این مجموع جمع‌آوری کمک‌های مالی‌شان را اعلام کرده بودند که حساب‌های احزاب سیاسی آن‌ها را نیز دربر می‌گرفت. هریس به کمیسیون انتخابات فدرال گزارش داد که ۱۹۰ میلیون دلار در ماه اوت جمع‌آوری کرده است و ترامپ این مبلغ را ۴۵ میلیون دلار اعلام کرد.

بیشتر از جهان